Psychologická podpora

Čo môžeme pre Vás urobiť?

Poskytnúť Vám konzultácie v prípade ťažkostí :

  • poruchy aktivity a pozornosti, hyperaktivita
  • problémy v správaní, poruchy správania
  • problémy so začlenením
  • zvládanie školskej záťaže, psychohygiena
  • problémy v rovesníckych skupinách a sociálnych vzťahoch
  • úzkostné stavy, stres
  • adaptačné a emocionálne problémy
  • všeobecné intelektové nadanie .

Ďalej vám vieme:

  • poskytnúť odborné intervencie a preventívne činnosti Vášmu dieťaťu, podporné opatrenia na 1. a 2.stupni podpory
  • odporučiť Vám diagnostické vyšetrenie v poradenskom zariadení
  • spolu s pedagógmi alebo poradenskými odborníkmi odporučiť vhodné prístupy- vo vyučovacom procese rešpektujúce ťažkosti Vášho dieťaťa
  • poskytnúť poradenstvo v oblasti pripravenosti dieťaťa na povinnú školskú dochádzku

ADHD

Poruchy aktivity a pozornosti (ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder) sú neurovývinové poruchy charakterizované pretrvávajúcimi ťažkosťami v oblasti pozornosti, impulzivity a nadmernej aktivity. Tieto ťažkosti ovplyvňujú každodenné fungovanie jedinca v škole, práci či v sociálnych vzťahoch.

  • Nepozorný typ – výrazné problémy so sústredením, organizáciou úloh a dokončovaním činností.
  • Hyperaktívno-impulzívny typ – nadmerná pohybová aktivita, nepokoj, impulzívne správanie.
  • Kombinovaný typ – prejavujú sa znaky oboch predchádzajúcich typov.

Pri ADHD je narušenie pozorovateľné v týchto troch rovinách:

  1. hyperaktivita – čo znamená, že dieťa má potrebu byť neustále v pohybe, je plné nevyčerpateľnej energie, motoricky hyperaktívne, nepokojné, jeho pohyby môžu byť nekoordinované. Hovorí nahlas a rýchlo.
  2. nepozornosť – neschopnosť zamerať sa na podstatné informácie alebo podnety, ľahká zmätenosť, neschopnosť zorganizovať si prácu. Dieťa často stráca pomôcky, zabúda veci, úlohy, nevie sa sústrediť na hru alebo prácu, robí chyby z nepozornosti, zdá sa, že nepočúva, čo mu kto hovorí.
  3. impulzivita – dieťa robí urýchlené závery, nedomyslí dôsledky svojho konania, je netrpezlivé, niekedy až agresívne, má kolísavé nálady. Skáče iným do reči, vnucuje sa, chce okamžitú spätnú väzbu. Toto jeho správanie mu narúša vzťahy s inými a dieťa sa preto javí ako nízko sociabilné.

Správnym, včasným a cieleným výchovným prístupom, spoluprácou s odborníkmi, úpravou životosprávy a prípadne vhodnou medikáciou vieme účinne mierniť ťažkosti spojené s ADHD a pomôcť dieťaťu zvládať školské úlohy, vzťahy a podporiť správne dozrievanie CNS.

PREVENCIA SOCIÁLNO-PATOLOGICKÝCH JAVOV A ROZVOJ ŽIVOTNÝCH ZRUČNOSTÍ

V spolupráci s ďalšími odborníkmi dvakrát ročne realizujeme sociálno- komunikačný výcvik pre žiakov druhého stupňa. Metódou zážitkových aktivít, workshopov a prednášok žiaci získavajú informácie a zručnosti potrebné k zdravému životnému štýlu a zvládaniu situácií vyžadujúcich komunikačné, sociálne zručnosti a zručnosti pre reálny život.

Počas roka pravidelne pracujeme s vybranými triedami formou sociálno- komunikačných hier, zameraných na rozvíjanie prosociálnych zručností a predchádzanie patologickým javom v kolektívoch. Preventívne mapujeme vzťahy a atmosféru v triedach.